Bezpieczeństwo psychologiczne. Jak o nie dbać w organizacji?

Czym jest bezpieczeństwo psychologiczne? Jak tworzyć warunki do niego w organizacji? Jak o nie dbać, aby nie powstała przesadna sielanka (strefa komfortu)? W jakiej relacji są bezpieczeństwo psychologiczne i wyniki biznesowe? Jak akceptować różnice i starać się (z)rozumieć innych? Kim są dysydenci i dlaczego potrzebujemy ich w firmach?
...na te i inne tematy rozmawiam z Maciejem Trybulcem: ekspertem zarządzania i storytellingu; certyfikowanym coachem w temacie bezpieczeństwa psychologicznego, w ramach kultowego “Fearless Organisation” Amy Edmondson; doktorem medycyny, który 27 lat przepracował w… korporacjach (głównie jako lider), a od 3 lat dzielący się swoim doświadczeniem jako trener i mentor.
Bezpieczeństwo psychologiczne - cztery filary (z odcinka)
- Otwarta komunikacja (czy i jak mogę poruszać trudne tematy?).
- Możliwość popełniania błędów (czy mogę bez obawy się do nich przyznawać?).
- Proszenie o pomoc i jej otrzymywanie (czy czuję się komfortowo prosząc o wsparcie?).
- Poczucie przynależności (czy czuję się częścią zespołu pomimo swojej odmienności?).
🔗 Linki z odcinka
🔈 Oglądaj i słuchaj
Wiedza łamie zasady matematyki: gdy się nią dzieli, to się mnoży. Odcinek Ci się podobał? Udostępnij go, skomentuj lub polub. To już całkiem sporo, dziękuję. :-)